Juostinis transporteris gamybos automatizavimui, XX a. pradžia

Henris FordasŠiuolaikinei konsumerizmo kultūrai nemažą įtaką padaręs Henry Ford (1863 m. liepos 30 d. — 1947 m. balandžio 7 d.) buvo industrijos perversmo katalizatorius. H. Ford — automobilių gamyklos „Ford Motor Company“ įkūrėjas, savininkas ir talentingas, verslininko gyslelę turėjęs pramonininkas. Jo įkurta automobilių gamykla iki šiol sėkmingai gyvuoja. H. Ford automobilių gamybos procese pirmasis pradėjo taikyti tuostinius transporterius (konvejerius). Automobiliai imti gaminti masiškai ir buvo parduodami žemomis, patraukliomis, beveik kiekvienam įperkamomis kainomis. Įgyvendindamas tokį verslo planą H. Ford vadovavosi motto „automobilis visiems“.

ford motor company

Nors konvejeris jau buvo sukurtas dar iki H. Ford’ui jį panaudojant automobilių gamybos automatizavimui, tačiau anksčiau juostinis transporteris neturėjo tokio pasisekimo. H. Ford pritaikyta ir paleista juostinių konvejerių sistema buvo pirma komerciškai pelninga ir sėkminga po jo sukūrimo. 1903 metais H. Ford, kartu su dar 11 investuotojų, įsteigė „Ford Motor Company“, kuri, kaip jau minėjome, veikia iki šių dienų ir netgi pasaulyje yra trečia pagal dydį automobilių gamintoja. Ford korporacija parduoda automobilius visame pasaulyje. Šioje gamykloje sukurta mašina pasiekė greičio rekordą ir jį pagerino. Šis laimėjimas susilaukė didžiulio visuomenės dėmesio ir atnešė sėkmę tolimesniam verslo vystymui.

Ford motor company ir juostiniais transporteriai

Juostinis transporteris dabar naudojamas ne tik gamybos, bet ir atliekų rūšiavimo srityje. Verslininkai suprato, kad automatizavimas padeda sutaupyti laiko ir piniginių išlaidų kaštus, ko pasekoje mažėja automobilių savikaina. Dėl to į rinką buvo paleisti automobiliai konkurencinga kaina, kurie tapo prieinami didžiajai daliai žmonių. Taip pat sumažinus prekės gamybos išlaidas pramonininkams atsivėrė galimybė uždirbti daugiau nei anksčiau. Darbo procesų automatizavimas leido optimizuoti gamybinius procesus ir samdyti mažiau žmonių, o samdomi darbininkai ėmė dirbti našiau, nes dalį darbo už juos atliko (ir tebeatlieka) konvejeriai.

Dabar juostinis transporteris naudojamas rūšiuojant atliekas, gaminant įvairias prekes, gaminius, pakuojant produktus ir t.t. H. Ford’o idėja pritaikyti juostinį transporterį gamybos procesuose buvo komerciškai pelningas ne tik jam, bet ir visiems ateities pramonininkams.