medžiagų apykaita

Kaip ir daug metų atgal, taip ir dabar, medžiagų apykaita, kitaip dar yra vadinama metabolizmu. Tai procesas, kurio metu organizmas gamina ir tuo pačiu metu naudoja energiją bei kalorijas visoms aktyvumo rūšims. Kitaip tariant, tai yra maistinių medžiagų įsisavinimas ląstelėse.

Didžiąją dalį metabolizmo (60-70 proc.) sudaro per dieną suvartojamų kalorijų kiekis. Jos visos yra naudojamos per virškinimą, kraujotaką, kvėpavimą bei kitus procesus per kuriuos atsistato audiniai.

Deja, nors dažniausiai būdami jauni galime nesusidurti su medžiagų apykaitos problemomis, bręstant bei senstant medžiagų apykaitos procesai mūsų organizme tiesiog pradeda lėtėti. Tai daro įtaką svorio augimui ar net nutukimui. Pavyzdžiui, per dešimt metų, moteris ar vyras (nuo 20 – 50 metų), vidutiniškai praranda apie 2 – 3 kg raumenų masės ir priauga tris kartus daugiau riebalinės masės. Galiausiai gaunasi taip jog mūsų raumenys pradeda silpti, o riebalai kauptis ant visų kūno dalių. Nekeičiant požiūrio į mitybą, sportą bei bendrai aktyvų gyvenimą, didėja rizika susirgti nutukimu. Ką jau kalbėti apie širdies ligas, silpnumą, blogą savijautą.

Vienintelė išeitis – mitybos įpročių keitimas. Jeigu anksčiau galėjote valgyti greitą maistą, daug riebalų ir cukraus turintį maistą, reikia suvokti, kad tokio tipo porcijas reiktų smarkiai mažinti. Kaip numesti svorį, kaip įmanoma greičiau? Jokiu būtų nesiimkite griežtų priemonių ar dietų, kurias randate tiesiog internete. Prieš pradedant mesti svorį, ar laikytis dietos, prieš tai apie tokį sprendimą pasitarkite su dietologu ar šios srities profesionalu. Visgi, greitai numetami kilogramai jums gali sugrįžti dvigubai. Taip pat, bandant numesti svorį savo būdais, galima visiškai susigadinti sveikatą, sutrikdyti skrandžio veiklą. Dietos besilaikančios moterys, dažnai susiduria ir su mėnesinių ciklo pokyčiais.

Mūsų patarimai jums:

Nepamirškite pusryčių. Jeigu juos praleisite, jūsų medžiagų apykaita sulėtės;
Dažniau užkandžiaukite. Valgykite tada, kai jau jaučiatės alkanas. Venkite valgyti retai ir didelėmis porcijomis;
Stenkitės vartoti ar visai atsisakyti paprastųjų angliavandenių;
Sportuokite;
Skaičiuokite suvartojamas kalorijas, užsiveskite suvalgomo maisto sąrašą;
Prieš valgį gerkite žaliąją arbatą;
Per savaitę tikėkitės numesti pusę arba 1 kg ir nedaugiau;